Email:
Jelszó:
Ha elfelejtette a jelszavát, akkor készítünk Önnek egy új átmeneti jelszót, amivel beléphet.

Kérjük, adja meg az email címét, amivel be szokott lépni. Erre a címre küldjük Önnek az átmeneti jelszavát.

Kedv-tréning

2022. május

A május az egyik legjobb hónap az öngyógyításra. Már az is inspiráló, ahogy a természet képes talpra állni a téli lepusztultságból, ráadásul az embereknek is igen jó lehetőségeket kínál arra, hogy kicsit összeszedjék magukat. Ehhez éppen kapóra jött egy friss tanulmány, amit áprilisban [2022] ismertetett a JAMA Psychiatry című szakfolyóirat. Abban arról írnak, hogy már egy egészen kevés többletmozgás is érdemben csökkentheti a depressziós panaszokat. Matthew Pearce és munkatársai tizenöt korábbi nagyobb tanulmányt tekintettek át. Azok pedig azt mutatták, hogy az egészségmegőrzéshez általában ajánlott heti 2,5 óra mérsékelt intenzitású mozgás, mintegy 25 százalékkal csökkenti a depresszió megjelenését. Ezt például heti 12-13 kilométernyi tempós gyaloglással lehet teljesíteni. A még több mozgás általában jobb, de a depresszió elűzésében az már nem ígér számottevő további nyereséget. Viszont az is kiderült a kutatásból, hogy már az ajánlottnál csekélyebb fizikai aktivitásnak is nagy lehet a kedélynyeresége. Azaz a heti 1,25 órányi (5-6 kilométernyi) átmozgató gyaloglás is már 18 százalékkal mérsékelheti a depressziós tünetek jelentkezését.

Egy korábbi kutatás azzal is foglalkozott, hogy mi az a mozgásintenzitás, ami már "számít", azaz, ami már megfelelő az egészségmegőrzéshez...


A Diabétesz Kliens Program támogatói:


Az Accu-Chek® Instant készülék gyógyászati segédeszköz.
Az Accu-Chek®, Accu-Chek® Instant a Roche bejegyzett védjegyei. © 2016 Roche.
A Diabétesz Kliens Program® a Roche Magyarország Kft. bejegyzett védjegye. © 2021 Roche
AC/WS/C/2020/01v.

A KOCKÁZATOKRÓL OLVASSA EL A HASZNÁLATI ÚTMUTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT!

Valami történt.
A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.